marți, 19 februarie 2008

Ce firma sa alegi cand vrei sa mergi in State

Oare ce trebuie sa ai in calcul cand mergi cu o firma care promoveaza programe work and travel?
In primul rand, sa te interesezi la oamenii care au mai fost cu acea firma. De obicei, ei pot sa iti zica mai multe detalii despre ea.
Pe principiul ca nu tot ce zboara se mananca, nu pica de fraier! Intreaba cat mai multe intrebari inainte de a te decide cu ce firma mergi.
Personal, eu as alege firma care:
  1. Imi este recomandata de prieteni care au mai fost anii anteriori (si nu as tine prea mult cont de cei care merg de prima oara, ca nici ei nu stiu multe despre program)
  2. Imi va rezolva sa ajung la ambasada cand doresc eu, si nu imi va impune o data fixa la interviu
  3. Imi va asigura cel putin un targ de locuri de munca sau o posibilitate de gasire ulterioara a altor joburi;
  4. Daca tot merg la targul de locuri de munca, cunosc oferta de munca dinainte? Am un numar mare de angajatori din care pot sa aleg?
  5. Cat de sigure sunt joburile la care sunt trimis?
  6. Cat de veche este firma pe piata romaneasca?
  7. Daca vin cu prieteni, sa poata sa ne rezolve de un bilet de grup, si nu sa ne trimita la o alta agentie de turism?
  8. Daca am prieteni in alta zona a tarii, si ei se inscriu la aceeasi firma, dar la sedii diferite, pot sa merg in grup cu ei, la acelasi loc de munca?
  9. Care este relatia firmei cu ambasada SUA? (am auzit ca sunt firme pe piata care nu pot sa faca programari datorita "smecheriilor" pe care le-au facut)
  10. Personalul angajat la firma a mai fost in State? Macar ei sa poata sa imi spuna mai multe detalii si sa ma ajute cand am nevoie.
  11. Daca nu am bani, pot sa imi fac credit la banca prin intermediul firmei? Doar bancile nu se asociaza cu oricine si studiaza partenerii
  12. Organizeaza o sesiune de pregatire inainte de a merge in State, sa furnizeze toate informatiile de care ai nevoie inainte de a ajunge pe "taramul fagaduintei"?
  13. Au autocare pentru transport la aeroporturi?
  14. Care este sponsorul/sponsorii din SUA cu care colaboreaza firma respectiva?
  15. Pretul programului este rezonabil, dupa ce am facut un studiu de piata si am fost si la celelalte firme.
  16. Ofera discounturi pentru alte programe daca revin anii urmatori cu aceeasi firma?
  17. Raspund la mailuri in timp rezonabil?
  18. Cate sedii au in tara? Au cumva si sedii in strainatate?
  19. Ofera bonusuri daca aduc prieteni?
Primul an am fost cu Adira
Au fost ok, insa au avut urmatoarele minusuri, si de aceea in urmatorii ani am schimbat firma:
  • Ei nu mi-au oferit bilet de avion, si a trebuit sa imi caut singur prin agentii. Degeaba, ca daca nu iti rezerva ei loc dinainte, nu stii nici cu cine mergi, si nu reusesti sa faci rost de bilet de grup.
  • Asigurarea facuta de o firma de asigurare din Romania.... asa ca daca pateam ceva , Doamne fereste, in State... posibil sa fii primit banii destul de greu.
Dupa aceea, mi-am facut lista de prioritati de mai sus.
Astea au fost elementele pe care le-am luat in considerare atunci cand am ales doi ani consecutivi sa merg cu Student Travel. De la prietenii cu care am fost, am primit aceleasi aprobari. Intrebati inainte sa mergeti si apoi decideti-va. Intrebati, intrebati, intrebati. Ca sa nu puneti intrebarile dupa ce ajungeti in State, si sa aflati raspunsul pe cheltuiala voastra, desigur...

Niciun comentariu: