duminică, 6 aprilie 2008

Bagaje pentru zborul in SUA

Cand mergi in SUA, ai limita de kilograme la bagaje. In anii trecuti, am putut cara asa: 2 bagaje in cala de 22 kg maxim fiecare, si un bagaj de mana, la purtator, de maxim 10 kg.
Daca depasesti limita de bagaj, trebuie sa platesti penalizari la aeroport; penalizarile difera functie de companie.
Sfat: mergeti cu putine lucruri din Romania, cu bagaje putine.
Eu mi-am cumparat 5 bagaje din WallMart cu 60 USD, rezistente si bune. Bagajele pe care le-am cumparat anterior din Metro din Romania nu au rezistat, si s-au rupt manerele. Sa fie realizate din material cat mai rezistent, caci echipele care muta bagajele in aeroporturi nu le trateaza cu gingasie cand le arunca dintr-un avion in altul.
Un sfat foarte bun: puneti inauntrul bagajului, in toate buzunarele bagajului, indicatii asupra proprietarului bagajului: Nume, prenume, locatia exacta unde va indreptati, numar de telefon de contact (folositi detalii complete). Se intampla de multe ori sa se piarda bagajele. Echipele care vor gasi bagajele pierdute, se pot ghida dupa ce este in bagaj sa le trimita posesorului.
Aveti grija mare la obiectele pe care le luati cu voi in avion. Datorita problemelor avute dupa 11 septembrie, este interzis sa aveti cu voi, la bagajul de mana: unghiere, cuttere, sticlute de parfum obisnuite (decat cele cumparate in Duty free shop din aeroport), lame de ras, etc.
Cand va intoarceti va trebui sa va cantariti bagajele de acasa, sa nu aveti surprize in aeroport cum am avut eu. Am descoperit ca unul din bagaje depasea cu 5 kg limita admisa, iar alt bagaj era cu 5 sub limita... Sa vezi ce tare e sa desfaci bagajele, sa scoti surplusul, sa inchizi la loc bagajul initial, sa deschizi pe celalt, sa vezi ca nu e loc suficient, sa incepi sa indesi lucrurile, sa iti dai seama ca nu incap, sa le scoti de afara si sa le despachetezi, sa le impachetezi si mai strans, sa te sui cu picioarele pe bagaj ca sa se poata inchida fermoarul! Bine ca nu a cedat!
Un sfat foarte important. Daca nu ai cantar de bagaje, foloseste un cantar de baie. Iti cantaresti greutatea ta obisnuita, apoi te cantaresti cu bagajul in mana.
Faci diferenta dintre cele doua greutati si o sa afli greutatea bagajului tau.

Niciun comentariu: